محصولاتی که در اپل پارسی ارائه میشوند ، با رجیستر ارائه میشوند و اگر محصولی کد رجیستری نداشته باشد ، در قسمت مشخصات محصول ذکر خواهد شد . مشتریان عزیز میتوانند به کمک کد فعالسازی حک شده بر روی کارت گارانتی یا بسته بندی محصول و یا با استعلام از شرکت گارانتی کننده ، نسبت به فعالسازی دستگاه خود اقدام کنند .
کاربران عزیز میتوانند برای فعالسازی دستگاه خود از طریق وبسایت hamta.ntsw.ir یا شماره گیری کد دستوری *7777# ، مراحل مورد نیاز را طی نمایید .
رجیستری آیفون در ایران فرآیندی است که به منظور مبارزه با قاچاق تلفنهای همراه و حمایت از تولیدات داخلی اجرا میشود. برای رجیستر کردن آیفون، شما باید کد IMEI گوشی خود را که یک کد ۱۵ رقمی منحصربهفرد برای هر دستگاه تلفن همراه است، در سامانه همتا ثبت کنید. این کد را میتوانید با شمارهگیری *#06# ، یا از پشت جعبه گوشی دریافت کنید.
اگر محصول هنوز کد فعالسازی نداشته باشد ، برای فعالسازی محصول، باید به وبسایت سامانه همتا مراجعه کرده و در بخش فعالسازی تلفن همراه، کد IMEI را وارد نمایید. سپس اطلاعات خواسته شده مانند نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه و کد پستی را تکمیل کرده و هزینه رجیستری را پرداخت کنید. هزینه رجیستری بسته به مدل گوشی و قیمت دلار متغیر است .
لازم به ذکر است که هزینه رجیستری آیفونهای مسافری، علاوه بر هزینههای گمرکی، شامل مالیات بر ارزشافزوده، عوارض هلالاحمر و حق بازرگانی نیز میشود. در نهایت، پس از پرداخت هزینه، کد فعالسازی برای شما ارسال میشود که باید آن را در گوشی وارد کنید تا فعالسازی تکمیل شود.